Wednesday, October 27, 2010

Fikir Dahulu Sebelum Post !!!!

Oh ni entri pertama dalam bulan ini kan, alahai kesiannya aku tengok blog ni, macam biskut kejap ada kejap takde. Okay my fault.*pulas telinga sendiri~

Meh nak cerita, aku ada kawan dengan seorang mamat ni masa belajar kat dulu, dia ni normal macam manusia lain, takde cacat cela, everything okay tapi dia ada satu sindrom la. Pesakit yang mengalami sindrom ini bila bercakap tak ingat dunia. Akulah paling hebat, akulah paling bagus, orang lain semua salah. Matila kau~ Hah macam tu la kot.



                   you're so annoying!!!

Tapi aku ignore kan saje la,bukan dia ganggu hidup aku pun. Tapi sekarang dia telah timbulkan satu kontroversi.Masa aku tengah syok stalker, aku terjumpa mamat ni post kat wall, macam good-good je ayat, penuh dengan budi bahasa la kononnya. Kalau baca sekali memang tak puas, so kena baca banyak kali baru puas sampai dah berasap telinga baru boleh berhenti tau.haish!!!

Aku cuba pahamkan apa yang dia nak sampaikan, rupanya dia nak beritahu pada kawan-kawan lain yang sudah lost contact supaya jangan sombong, jangan lupa asal usul, sedar diri, marilah merapat kan sillaturahim. chewah!!! Ini ayat aku translate. Memang sopan macam aku.

Tapi ayat yang dia guna sangat-sangat kurang ajar la, kecik-kecik tak bedung ke ape? Siap cakap kalau pasal sensitiviti agama lagi tu. Apa kaitan pun aku tak tahu. Ayat memang mintak penampar 10 kali, sebat bontot 3 kali.

Apakah objektif anda sebenarnya?

Mahukan publisiti murahan?

Anda mahu jadi artis?


Walaupun anda tak tulis nama penuh siapa-siapa ataupun nama glamor sekalipun, tapi kalau orang lain terasa dengan post anda macam mana, tak ke free-free saje dapat dosa kering, selagi post tu ada kat situ, memang dosa tu akan berterusan sampai bila-bila.

Kepada pihak yang berkenaan, kalau ye pun anda nak beri teguran cubalah gunakan bahasa yang menunjukkan anda mempunyai otak di kepala hotak bukan di kepala lutut. Minta la lepas ni kalau nak post apa-apa fikir dulu ya.





Masalahnya aku pun terasa tahu tak? Kecik hati aku baca post kau.T_T.

p/s goreng2:
aku takde niat nak bermusuh, tapi sekadar nak tegur apa yang tidak betul sesama insan. :p

1 comments:

paah mohamad said...

sape ni? hahaha. simpsons!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...