Sunday, September 26, 2010

bersamamu oh cirit-birit~

Kali ini aku nak k0ngsi penderitaan seorang kawan aku ni. Kesian aku tengok dia, jalan pun dah tak betul sangat, macam dah lari aligment kaki dia, anak dah la takde, isteri apatah lagi.(nama pun bujang.) 

Sudah berapa lama dia nak tanggung semua seksa ini. Kalau panggil BERSAMAMU, kompem dah dapat beras, gula, koko krunch dengan air mirinda sebotol. 

feymes la kau lepas ni~

Setiap malam asyik mengadu sakit-sakit. Aku sebagai kawan cuba untuk nasihat "sabar ye, mungkin ada hikmah ni . "   

"kepala hotak kau, aku cirit-birit ni, ape benda hikmah nya. Dah pergi kau berambus, aku nak berak pun tak senang". 

Aku pun berlalu dengan senyuman sinis, dalam hati aku cakap,"padan muka kau, makan jeruk lada banyak lagi." HAHAHA.


sampai sebalang kau baham semalam!

 Tapi memang serius, cirit-birit ini memang membuatkan hari anda langsung tak indah. Mana nak indahnya, 'setiap masa kena menghadap mangkuk jamban. 


Kelmarin pun aku kena jugak cirit-birit ini, semangat aku beli ubat dekat farmasi sampai berpuluh-puluh hinggit, tengok-tengok tak sembuh jugak. Last-last member aku suggest aku beli 'PIL CHE KIT TECK ONG', baru singgit harga dia, tapi dia punya power kalah ubat farmasi itu. Aku terus sembuh dan terus berniat "kalau aku kena cirit-birit lagi, aku beli kau ye."
OBAT SAKIT PERUT je? cirit-birit mane?

 Disini aku nak kongsi jenis cirit-birit, ibu-ibu mengandung dinasihatkan jangan tengok.




sila pilih satu, lepas itu tanda korang punya yang mana satu. Hish busuk la korang ini main tanda-tanda tahi.HAHAHA.

 petua goreng-goreng :: barang yang mahal tak semestinya bagus, yang murah tak semestinya teruk. betul kan?

2 comments:

Anonymous said...

lawak nk mampos ok!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku penah cirit birit sekali ngan geng2 aku....ramai2 terjah tandas...masing meletops2 bunyi!!!!!!!!!!!! hahahahhaha mmg TAHHI

Abe Goreng said...

dh agak dah. kak nadey kaki cirit.hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...