Tuesday, August 9, 2011

VOTE GOOGLE! PALESTIN vs ISRAEL!!!

Korang pernah baca tak pasal GOOGLE sedang menjalankan vote sama ada ingin menamakan Israel ataupun Palestin dalam peta Google Earth. Kalau belum baca sila klik di sini untuk tengok dulu dan jangan vote ape-ape. Sabar. Ada sesuatu aku nak kongsi pasal mende ni.



First, aku bukak website tu, aku tengok peratus orang yang undi ISRAEL memang lagi banyak dari PALESTIN. So aku pun terus undi PALESTIN pasal semangat nak tolong saudara seagama kita.Lagi-lagi bulan Ramadhan ye dak.

Tapi semalam mase aku tengah blogwalking, aku terbace entri kat blog Cik Kitty pasal GOOGLE VOTE ni. Tajuk entri die "INFO TERBARU PASAL VOTE GOOGLE TUUU !! MUST READ JANGAN VOTE!!"  Aku pun baca sampai habis pasal nak tahu kenape Cik Kitty ni tak bagi vote dah. So rupanya ada perkara yang kita semua tak tahu pasal GOOGLE VOTE ni. So aku mintak kebenaran tuan blog nak share mende ni.

IA ADALAH MESEJ BERANTAI.
Undi anda walaupun sebanyak mana disana tak akan membantu sedikit pun rakyat Palestine dalam kesengsaraan malah menambahkan beban bagi mereka. Untuk pengetahuan anda, setiap page view laman web tersebut, sebanyak RM0.01 akan dibayar kepada Israel untuk iklan Google Ads mereka.

Bayangkan kalau ada berjuta-juta pageview dan mungkin lebih dari itu. MasyAllah. Berapa banyak dah wang yang mereka perolehi. Dan tahukah anda wang itu digunakan untuk membeli senjata dan peluru2 yang membunuh saudara2 kita di Palestine?

Kalau difikirkan logik, tak kan Google yang besar itu buat poll gunakan website free seperti ini kan? Dan saya ada buat sedikit Whois Lookup keatas laman web tersebut (cara untuk mendapatkan maklumat pemilik laman web tersebut). Ini hasil carian saya:http://www.whois.net/whois​/israel-vs-palestine.com.

Tengok sahaja pada maklumat yang disertakan. Ada tertulis pemiliknya Google? Malah maklumat yang disertakan bukan maklumat yang betul. Fikir-fikirkan lah.

#sumber dari niesa.


So aku rase terpanggil nak share perkara ni sebab kalau kita undi banyak mane pun, bukan dapat bantu rakyat PALESTIN pun. Dan kompem-kompen ISRAEL akan makin jadi kaya-raye. Betapa senangnya pihak ZIONIS menipu mentaliti kita hanya dengan menggunakan nama negara saudara islam kita.

Jadi sekarang, kita tak payah nak undi-undi dah kat GOOGLE VOTE ye. Mungkin ada yang berkata, ALA BUAT TAK TAHU JE LA SEMUA TU. Ok memang betul kalau buat tak tahu je tapi tak salah kalau korang tahu perkara ni dan sebarkan kepada kawan-kawan korang or sesiapa saja yang tak tahu pasal ni. Kira macam berdakwah jugak la.

So cukuplah kita berdoa banyak-banyak sempena bulan Ramadhan ni supaya Allah melindungi saudara kita, rakyat PALESTIN. Amin. So pada sape-sape nak share silakan. Pada siapa yang ada info tambahan boleh kongsi jugak kat sini.Thx.

nota kukukakiku: Time kasih Abg Ben sebab sudi lepak kat blog Goreng yang hangit ni.Hehe. Nak tahu lebih lanjut, klik sini.

19 comments:

eyna lollipop said...

gud info.. :D

Unknown said...

sharing is caring right..:D

boleh jugak bace entri yg Han buat..

http://sempoi-zone.blogspot.com/2011/08/cerita-disebalik-vote-tersebut.html

A~ said...

Hmmm. Its like catch 22 kan. Kalau undi israel dapat, kalau tak undi pun israel dapat nama negara tu n palestine tidak diiktiraf haknya. Susah.. Susah...
Semena Ramadhan yg mulia ni, Allah swt tunjukkan jalannya....
Salam Ramadhan & Aidilfitri 1432H.

lynda salim said...

baru tau :'(

Unknown said...

umm, perangkap je semua tu.. seriously xsuka benda benda mcm tu..

SoLy SoLicious said...

oo..ade dengar.. nsib bek aku xsempat vote... heee.....niat tu bek dh nk tlong sesame muslim, tp xtahu pulak ade perancangan disebalik tu..

Hamizi Azizan said...

ala buat tak tau jer.. hek3



Entry : wayang 3D dirumah

aanie said...

br tahu dr blog ben tadi...

dah follow sini..

Unknown said...

thanks for sharing bro

'Ainun Qalbi said...

alhamdulillah.. seb bek tenet slow.. xsempat nk gelodeh google2 ni nk vove...
thanks atas info yang berguna.. :)

Abe Goreng said...

Eyna: Sharing is Caring kan. :D

Hans: Dah bace dh. sme la kita punyer sumber. Oo lpe kita kn kembar.HAHA

Abe Goreng said...

A-said: Betul2, moga Allah lindungi rakyat Palestin yg menderita kat sane. Amin.

Lynda: Tu la pasal. Abe pun baru tahu gak.huhu.

Abe Goreng said...

Sara: Yup. Dorg pndai putar belit.

Soli cun:Diam-diam, dlm berisi.Eh btol ke ape aku tuilis ni.:D

Abe Goreng said...

Tukang Godam: Haha. Btol gak tu.tp kalu tahu pn xslh kn. boleh berpesan kt org yg tak tahu.:D

Aanie: Hehe.thx follow blog goreng. :D

Abe Goreng said...

Saiazuan: Ur welcome bro. :D

Ainun: same2. nak kongsi sbb xmahu rmai kne tpu dgn Israel. :D

Tieah Madian said...

Nasib baik lom undi.. Hahaha..



Entry Terbaru : Rusuhan di London dan Video Pelajar Malaysia Cedera

twinkeenabilah said...

Ohh Thanks :) Info bermanfaat!

Abe Goreng said...

D-tieah: Ok jgn undi.:D

Twinkue: Hehe.ur wlcome.:D

munaweera said...

gud info.baru taw sbnrnya.jom baca ni pulak.

http://hundrednotes.blogspot.com/2012/11/antara-meriam-air-mata-dan-doa.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...